Administration
Bortset fra de investorer som selv har en specialiseret organisation, vælger de fleste investorer at udlicitere den kommercielle- og ejendomsmæssige administration til Imbro. Som administrator sikrer Imbro, at ejendommene leverer det højeste mulige afkast, at aktivet lever op til myndighedernes krav og at der bliver udarbejdet budgetter, regnskaber mv.
Administration af ejendomme er ikke nødvendigvis en triviel opgave. Administrationen skal tilpasses skattelovgivningen, lejeloven og andre lovgivninger. Det er vigtigt at sikre sig, at den valgte administrator har kompetence inden for administration af netop denne type aktiv.
Den kommercielle administrator af ejendomme skal igennem den daglige drift sikre, at det højeste afkast af investeringen bliver realiseret.
Ejendomsadministrationen består blandt andet af:
- Huslejeadministration
- Igangsættelse af eventuelle reparationer
- Kontakt til vicevært
- Kontakt til lejere
- Kontakt til forsikringsselskab
Kommerciel ledelse
Som den kommercielle ledelse er det Imbros ansvar, at der sker en betryggende forvaltning af ejendommene. Et vigtigt element er at sikre en fornuftig rolle- og opgavefordeling mellem de forskellige aktører.
Når en hensigtsmæssig ledelse er tilrettelagt og alle arbejdsopgaver er fordelt, er det lettere at optimere driften og processerne omkring driften.
Den kommercielle ledelse består blandt andet af: