Kunne du tænke dig en central rolle i finansafdelingen hos en investeringsvirksomhed, der arbejder med vedvarende energiløsninger og miljøcertificerede ejendomme?
Vi søger en selvkørende og struktureret financial controller, der kan træde ind i en nøglefunktion på tværs af alle forretningsområder.
Stillingen
Du bliver ansvarlig for en række selskaber, som har investeret i vedvarende energi og fast ejendom. Hovedparten af vores investorer er fra Danmark, men alle vores vedvarende energianlæg er placeret uden for Danmark. Du skal derfor kommunikere i skrift og tale på engelsk med vores udenlandske administratorer.
Sammen med dine fire kolleger i controllerteamet er dine primære ansvarsområder:
- regnskabsansvarlig
- budgettering og opfølgning
- samarbejde med eksterne administratorer i ind- og udland
- klargøring af regnskab til eksterne revisorer
- deltagelse i on- og offline generalforsamlinger med vores investorer
- proaktiv deltagelse i optimering af processer og arbejdsgange i afdelingen
- ad-hoc opgaver inden for nye investeringer mv.
Derudover skal du tilse, at de kontraktlige forpligtelser overholdes og sikre, at vores investorer, som har investeret i vedvarende energi og fast ejendom, hele tiden er fuldt informeret.
Kvalifikationer
Vi søger en rutineret controller, der ikke er bange for at tage styring på opgaverne. Ideelt set kan du sætte flueben ved de fleste af nedenstående punkter:
- uddannelsesmæssig baggrund som cand.merc.aud, cand.oecon, HD-R eller lign.
- nogle års erfaring fra lignende stilling
- struktureret og selvstændig
- stærk kommunikator på dansk og engelsk
- rutineret bruger af MS Office, især Excel
- kendskab til ERP og regnskabsprogrammer er en fordel
- kendskab til tysk eller fransk er en fordel, men absolut ikke afgørende
- erfaring med skat (VSO + selskabsskat) vil også være et plus
Din nye hverdag
Det bliver dit ansvar, at styre vores projekter sikkert gennem alle faser, fra det indledende økonomisk analysearbejde og udarbejdelse af budgetmodeller til drift og administration af etablerede selskaber med budgettering, rapportering, udarbejdelse og revision af årsregnskaber og styring af generalforsamlinger.
Ud over finansiel controlling med regnskabsansvar, indebærer stillingen tillige business controlling i form af indkøbsanalyser, tilbudsindhentning, samarbejde med eksterne administratorer mm.
Fleksibilitet er en anden af dine stærke sider. Du ved nemlig, at udarbejdelse af årsrapporter medfører peak-perioder med høj arbejdsintensitet. Derfor er du indstillet på, at yde en ekstra indsats når vi aflægger årsregnskab i vores mange selskaber. Til gengæld nyder du at slappe af til vores sociale events når vi holder tidligt fri en fredag og får et glas vin.
Vi tilbyder
Du får udfordrende ansvarsområder inden for administration af investeringsprojekter, god sparring med kompetente kolleger og en uformel omgangstone. Da vi er en mindre virksomhed bliver du det faste anker, ikke alene i vores administration, men i hele vores organisation, med stor indflydelse på den daglige administration og tilrettelæggelse af egne opgaver.
Kontakt os i dag
Hvis det her er en stilling, du kan se dig selv i, så skynd dig at kontakte partner Carsten Bruun Madsen på tlf. 3033 4489, eller send din ansøgning og CV til cm@imbro.dk
Vi inviterer løbende til samtale.
Grønne pionerer siden 2009
Hos Imbro og vores søsterselskaber SPI-Administration og Imbro Zero2 arbejder vi med den grønne omstilling.
Imbro er registreret hos Finanstilsynet som forvalter af alternative investeringsfonde. Vi er en mindre, finansiel virksomhed, der udbyder investeringer i vedvarende energiløsninger og miljøcertificerede ejendomme, og du bliver en central spiller i administrationen af det hele. Vi har udbudt og administrerer investeringsprojekter for mere end 2 mia kr.
Du finder din kommende arbejdsplads i hjertet af Aarhus i byens smukkeste ejendom. Her glæder dine otte kommende kolleger sig til at byde dig velkommen.